Vi er mange som vil tilby gode produkter til deg som elsker eventyr og utfordringer. Utstyr og klær som tåler belastninger, som holder deg tørr og varm, og som gjør opplevelsen verdt anstrengelsen. Det skiller ikke oss på Haglöfs fra andre foretak som også lever for friluftsliv. Den store forskjellen er at vi ikke nøyer oss med det. Vi vil mer. Vi vil utfordre oss selv til å nå selv de aller mest kresne kundene, de som ikke kjøper skjønnmalinger av fjell, skog og vidde. De som ikke liker 30 minusgrader eller høljregn. De som tvert i mot er både skeptiske og kanskje til og med kritiske til hele friluftskulturen. La oss forklare hvorfor.
Det er kanskje her vi skiller oss litt fra de fleste kollegene våre i friluftsbransjen. Det er din forventning til kvalitet, holdbarhet, funksjon og design som avgjør om produktene våre får bli med på neste eventyr. Uansett om eventyret ditt er verdig en plass i Guiness rekordbok eller om det er en tur i parken med familien. I begge tilfellene er det jo deg mot elementene. Og derfor er vårt varemerkeløfte akkurat det, å forberede deg på en utendørsopplevelse der du kan trosse elementene.
Haglöfs ble grunnlagt av en mann med både drømmer og visjoner. Skogsarbeidersønnen Wiktor Haglöf var håndverker av den gamle skolen, overbevist om at hvis noe skal bli ordentlig bra, må man lage det selv. Friluftslivet for hundre år siden var langt ifra noen selvvalgt glede i de traktene der Wiktor vokste opp. Tvert i mot var det i Wiktors verden snarere et nødvendig onde å måtte være ute i naturen. Å være ute innebar slitsomt skogsarbeid eller å ta seg langveisfra gjennom tøft terreng for å komme til skolen. Wiktor Haglöf grunnla derfor foretaket sitt med en visjon om å gjøre det enklere og bedre for mennesker som måtte å være ute, ikke fordi de nødvendigvis elsket det, men fordi det var en del av livet. Vi synes det er et fantastisk grunnlag for et friluftsforetak.
Det betyr at holdbar kvalitet i hver detalj er grunnleggende. Når utstyr og klær er laget for å være til pålitelig hjelp for det som skal gjøres på veien mot målet, da holder det ikke med blendverk. Da fungerer bare godt håndverk. Det betyr også at de samme høye kravene stilles til alle produkter, uansett hva de er laget for.
Bedriften vår er bygget på et verdibasert grunnlag: Vi er pålitelige, nysgjerrige og stolte. Nettopp påliteligheten innebærer at du kan stole på at Haglöfsproduktene dine er holdbare og funksjonelle på alle måter. Nysgjerrighet handler om at vi hele tiden utfordrer oss selv for å se om vi kan bli enda litt bedre, mer innovative og mer relevante for kundene våre. Og stolthet, ja det handler om lidenskapen vi har for det vi gjør – sørge for at du ser bedre ut, har det bedre og presterer bedre med utstyr fra Haglöfs. Når man legger alt sammen, er visjonen vår ganske selvfølgelig: å inspirere folk til å gå ut helt enkelt.
Vi vil være din friluftspartner. Uansett om det betyr å bli med på en sporadisk telttur en gang i året eller på polarekspedisjoner rett som det er. Teltturen er akkurat like mye verdt, også den kan bli et minne for livet.